Wednesday, 25 September 2013

Alhamdulillah ~


ALHAMDULILLAH
masih lagi di beri peluang untuk bernafas hari ni .
Ye , kadang-kadang kita terlupa yang mati 2 juga rahsia Allah .
Yang selalu kita dengar , " JODOH 2 RAHSIA ALLAH " .
Memang semua rahsia Allah termasuklah rezeki yang kita dapat .
Kesusahan kita hari ni tak bermakna selamanya hidup kita akan susah .
Kesenangan kita hari ni tak bermakna selamanya akan kekal senang .
Bila-bila masa kita boleh jatuh & bila-bila masa juga kita boleh naik .

SYUKUR
masih lagi dapat merasa nikmat dunia yang ada .
Dapat mengisi perut dengan makanan yang ada .
Tak semahal & sesedap makanan orang lain pon tak pe , 
yang penting perut beralas dengan makanan .
Syukur masih lagi kenal apa itu pakaian .
Tak dapat beli pakaian yang mahal & berjenama pon tak pe,
Yang penting dapat menutup tubuh kita dengan sempurna .
Syukur masih lagi diberi rezeki .
Walaupun tak sebanyak seperti orang lain , setiap hari pasti ada .

TAK
perlu nak mengejar kesenangan sampai kebahagiaan terabai .
Tak perlu nak mengejar kesenangan sampai kesihatan terabai .
Tak perlu nak mengejar kesenangan sampai terlupa tanggungjawab .

YA ALLAH
Jangan ENGKAU berikan KEKAYAAN yang membuat aku SOMBONG .
Jangan ENGKAU berikan KEMULIAAN yang membuat aku LALAI .
Jangan ENGKAU berikan KEKUATAN yang membuat aku ANGKUH .
Jangan ENGKAU berikan KESENANGAN yang membuat aku LUPA .
Jangan ENGKAU berikan KENIKMATAN yang membuat aku KUFUR .
Jangan ENGKAU berikan TAKHTA yang membuat aku TERPEDAYA .
Jangan ENGKAU berikan PAHALA yang membuat aku tidak IKHLAS .
Ya ALLAH jauhkan aku dari sikap UJUB,RIAK,SOMBONG & TAKBUR .

 # DyaYahya #




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca..Follow La Klau Suka!

No comments:

Post a Comment

Copyright @ LovelyBoutiqueAlamMayaByDieyaYahya